Sieciowanie central
SIECIOWANIE CENTRAL
Sieciowanie serwerów telekomunikacyjnych stwarza zupełnie nowe możliwości organizacji pracy i komunikacji pomiędzy oddziałami (różnymi lokalizacjami abonentów) jak i w komunikacji z zewnątrz. Niezależnie od miejsca pracy - wszyscy abonenci używają skróconej numeracji wybierając numery wewnętrzne.
Tworząc jednorodną sieć łączności należy mieć na względzie aspekt jakim jest wygoda i prostota rozwiązania, z którego korzystają na co dzień pracownicy, a także oczekiwany efekt ekonomiczny wdrożenia projektu bezpłatnej komunikacji pomiędzy oddziałami.
OSZCZĘDNOŚĆ
- Niższe koszty połączeń pomiędzy oddziałami – połączenia są traktowane jak wewnętrzne i bezpłatne.
- Atrakcyjne warunki zakupu urządzeń lub impulsów u operatora (zakup hurtowy).
- Niższe koszty serwisu i obsługi sieci - jeden zespół obsługujący sieć we wszystkich lokalizacjach - dostęp do wszystkich serwerów on-line.
BEZPIECZEŃSTWO I STABILNOŚĆ
- Wyższy poziom bezpieczeństwa sieci, transmisji głosu i danych.
- Jednorodny system analiz i raportowania zdarzeń komunikacyjnych.
- Sprawdzone technologie oraz rozwiązania.
- Wewnętrzny i spójny system komunikacji głosowej, czat i sms dla wszystkich abonentów niezależnie od ich lokalizacji (Komunikator CTI) - do firmowej sieci nie są włączane aplikacje / komunikatory zewnętrzne.
- Szybki czas reakcji na sytuacje awaryjne i zakłócenia pracy niezależnie od lokalizacji urządzenia.
- Każdy serwer telekomunikacyjny w ramach sieci jest autonomiczny – niezależnie od awarii jednego z urządzeń, czy też sieci operatora, pozostałe centrale działają i można po prostu dzwonić.
WYGODA
- Spójna numeracja wewnętrzna dla wszystkich serwerów firmowych - prostsza obsługa abonentów.
- Jeden współdzielony pakiet aplikacji wspierających obsługę połączeń (billingi, analiza ruchu, jeden serwer nagrań, komunikator CTI itp.).
- Jednorodna struktura - identyczne i niezawodne rozwiązania we wszystkich punktach.
- Dostęp za pomocą jednego urządzenia do komunikacji analogowej, ISDN, IP oraz połączeń GSM.
- Intuicyjna wizualna platforma administracyjna dla zarządzającego siecią - obsługa przez jednego administratora z jednego stanowiska. Zarządzanie całą siecią, wszystkimi urządzeniami i dodatkowymi aplikacjami z poziomu jednej platformy administracyjnej.
- Harmonogramy pracy i automatyzacja powtarzalnych zdarzeń.
- Skalowalność rozwiązania.
- Nowe narzędzie marketingowe w relacjach z klientami (wygodne plany numeracyjne).
PROTOKÓŁ eSSL SLICAN
Slican odpowiadając na wyzwania nowoczesnych organizacji stworzył nowej generacji protokół sieciowania serwerów telekomunikacyjnych - eSSL. Pozwala on na skrócenie procesu linkowania serwerów, jest intuicyjny w obsłudze i uwzględnia bieżące trendy w technologii obsługi sieci. Jego możliwości to między innymi:
Budowa sieci dla kilku tysięcy abonentów:
- do 3999 numerów zlinkowanych
- nawet 15 zlinkowanych central
- linkowane systemy - serwery telekomunikacyjne Slican z firmware 6.20 lub wyższym*
- abonenci z różnych zlinkowanych central mogą należeć do jednej grupy
Wymiana informacji między zlinkowanymi centralami:
- rodzaj i numer seryjny centrali
- numer katalogowy abonenta i komentarz
- statusy: wolny, zajęty, uszkodzony, wywoływany, DND
- informacje o abonentach, kontach, grupach, sensorach, bramofonach
- przesyłanie uprawnień i klas dostępu
Książka telefoniczna w sieciach eSSL:
- każda centrala w sieci zna konfigurację swoich sąsiadów dlatego ruch wewnętrzny w centralach zlinkowanych kierowany jest w sposób automatyczny i nie wymaga programowania
- książka numerów wewnętrznych zawiera spis wszystkich abonentów w zlinkowanych centralach z uwzględnieniem znacznika "nie pokazuj wpisu w książce numerów wewnętrznych"
- drukowanie etykiet przycisków telefonu systemowego – dostosowanie do modelu telefonu, indywidualny wybór kolorów i typu czcionek
Wygoda i bezpieczeństwo z nowym protokołem sieciowania eSSL:
- pomimo awarii wiązki w ramach sieci eSSL połączenie realizowane będzie automatycznie - centrala zestawi połączenie via sieć PSTN
- jeżeli ruch z całej sieci eSSL jest tranzytowany do PSTN przez jedną centralę w celu określenia kosztów można posługiwać się jedną bazą BillingMAN
- niezależnie od ilości zlinkowanych central mogą one być zarządzane centralnie, przez jednego administratora z jednego stanowiska